Spletna stran in spletno oglaševanje v primerjavi z drugimi oblikami oglaševanja.

Dandanes je internet oglaševalski kanal z največjim potencialom, ki vam edini nudi tudi merljive rezultate in dosežke. Prav tako je v primerjavi z drugimi oblikami oglaševanja cenejši, efektivnejši, prav tako lahko hitro reagiramo na spremembe v oglaševanju in popravimo efektivnost le teh, brez večjih dodatnih stroškom. Ko na primer natisnemo jumbo plakat in ta ne dosega željenih rezultatov,sprememba jumbo plakata predstavlja strošek grafičnega oblikovalca, da priprav plakat, tiskarja in na koncu tudi osebe, ki zamenja plakat. To recimo, če odmislimo strošek, časovno zagotovo traja približno 2 dni. Pri letakih ali časopisu pa takšna sprememba sploh ni mogoča.

Obvestilo: Članek ni namenjen diskreditaciji drugih oblik oglaševanja, ampak objektivno povzema dejstva nabrana skozi lastne izkušnje in opozarja na kaj biti pozoren pri vsaki obliki oglaševanja ter da vse oblike oglaševanja potrebujejo dobro spletno mesto.

V naslednjih korakih vam bom predstavil spletno oglaševanje z dobro spletno stranjo v primerjavi z drugimi oblikami oglaševanja. Predstavil vam bom oglaševanje z letaki, jumbo plakati, časopisnimi oglasi, prav tako radio in Tv oglaševanje in sejemske predstavitve ter njihovo primerjavo s kvalitetnim spletnim nastopom in spletnim oglaševanjem. Razložil bom tudi, zakaj je za vse te oblike oglaševanje predpogoj vaša prisotnost na spletu ter kaj v zameno dobite na spletu za enako vsoto denarja.

Jumbo plakati:

Predviden strošek povprečne kampanje z jumbo plakati je nekje 1000 €. Kaj pa res dobite za ta denar?

Povsod so, lahko bi rekli, da že kar malo kvarijo našo pokrajino z umeščanjem le teh na vsako krožišče, križišče, na njive, na stavbe ipd…

Pa vas nekaj vprašam. Danes ko ste se peljali v službo, koliko jumbo plakatov ste si zapomnili? Če je odgovor nobenega, ste sami prišli do rezultata njihove efektivnosti in posledično do spoznanja zakaj so ponudniki jumbo plakatov primorani skoraj vsak mesec nižati cene svoje storitve.

Predpostavimo, da si je uporabnik naš jumbo plakat zapomnil. Ker pa preko jumbo plakatov ne moremo naročiti izdelka/ storitve, bo naš uporabnik šel na splet in nas poizkušal poiskali. Tu je vprašanje, če smo prisotni za dano frazo, da nas bo iskalnik (google) našel, ter kako kvalitetno imamo vsebino spletnega mesta, da bo uporabniška izkušnja ob obisku našega spletnega mesta zadovoljila uporabnika.

S stroškom 1000 € pa si povprečni uporabnik lahko zagotovi lahko vsaj 3-4 mesece konstantnega spletnega oglaševanja.

Oglaševanje z letaki

Cena: 2500 barvnih obojestranskih letakov A5 : Tisk 250 € + oblikovanje 80 €.
Skupaj: 330 €.

Slabosti letakov:

Čedalje več uporabnikov na svoje poštne nabiralnike nalepi rumeno nalepko za prepoved komercialnih letakov zaradi prevelikega bombandiranja z le s temi. Tako mnogih uporabnikov sploh ni mogoče doseči. V našem bloku imamo poleg poštnih nabiralnikov tudi škatlo, kjer lahko med odpiranjem nabiralnika sproti zavržemo lezake in reklame. Škatla je po pravilu stalno polna. Sam pa imam na svojem nabiralniku nalepko, ki prepoveduje oddajo reklamnega gradiva. Tako povzamemo, da dosti velik procent letakov konca v smeteh ali pa sploh ne doseže naših potencialnih kupcev. Prešteto na dan 29.7.2017; od 27 stanovalcev v našem bloku nas ima kar 14 rumeno nalepko, ki prepoveduje oddajo komercialnih pošiljk, tako da nas je več kot polovica za vas nedosegljiva, ostali pa, kot sem že omenil, pridno uporabljajo škatlo, ki je namenjena staremu papirju.

Na spletu za isti znesek 330 € dobimo povprečno več kot 1 mesec ciljno usmerjenega oglaševanja.

Ciljno usmerjeno pomeni, da se oglas predstavi vašemu potencialnemu kupcu ne pa splošni populaciji. S tem povečamo procent konverzije (kakšen delež ljudi ,ki vidi oglas se odloči za nakup).

Vse pa je odvisno od tega, kako je vaše spletno mesto zastavljeno, če da uporabniku jasno informacijo o produktu in storitvi, da je kvalitetno, hitro,.. Mora biti tudi mobilniku prijazno, saj danes več kot 50% uporabnikov na spletne strani prihaja preko mobilnih telefonov. Zato mobilniku neprijazna spletna stran pomeni večjo verjetnost, da bodo vašo spletno stran zapustili in odšli h konkurenci, ki jim nudi prijazno uporabniško izkušnjo preko mobilnika.

Radijski oglasi:

Povprečni vložek na podlagi izkušenj naročnikov za tedensko oglaševanje nacionalni ravni je 1000 €.

Kje največkrat poslušamo radio? Med vožnjo, v službi med delom, v barih, restavracijah, skratka tam, kjer je radio večinoma kot sproščujoče ozadje, da zapolni tišino, ko smo z mislimi pri drugih stvareh.

Ko recimo poslušam radijsko postajo, na kateri ste zakupili oglaševanje, je to največkrat med vožnjo v avtomobilu in če si bom vaš oglas zapomnil, za kar je potrebno tudi dobro oblikovanje oglasa in ponudbe, si med vožnjo ne bom zapomnil celotnega oglasa le določen izsek oglasa. Tako tudi v primeru, da me vaša ponudba zanima, ostaja težava, kje bom preveril vašo ponudbo? Seveda bom šel spet na splet in »pogooglal« . Tu se lahko spet zgodi, da vas ni med rezultati iskanja za dano frazo ali pa imate slabo predstavljeno vašo ponudbo. Še slabše pa je, če sploh nimate spletnega mesta. Seveda bom odšel na konkurenčno spletno stran in konkurenca vam bo hvaležna, saj ste s plačilom 1000 € naredili konkurenci uslugo in jim pripeljali kupce na njegovo spletno mesto. Hvala v imenu konkurence.

Tako je tudi pri radijskem oglaševanju predpogoj dobro zasnovano spletno mesto in dobra spletna prisotnost. Radio pa vam lahko služi bolj kot dopolnilni kanal za pridobivanje potencialnih kupcev na vašo spletno stran.

S stroškom 1000 € pa si povprečni uporabnik lahko zagotovi vsaj 3-4 mesece konstantnega spletnega oglaševanja .

Časopisni oglas:

Cena nekje 500 €.

Za ta znesek dobite zelo podoben efekt kot pri radiu. Če že prepričate uporabnika z oglasom, bo odšel na splet in preveril vašo ponudbo in spet so tu pasti. Ali boste med zadetki s ključno frazo, če bo imelo vaše spletno mesto primerno uporabniško izkušnjo in kvalitetno vsebino. Ali bo razočaran uporabnik zapustil stran in ker je še vedno zainteresiran za nakup, odšel na konkurenčno spletno stran. Tako spet obstaja možnost, da je vaš oglaševalski budget delal reklamo in posel konkurenci.

Televizijski oglas:

Budgeti za televizijske reklame se ponavadi gibljejo od 3000 – 15.000 € na mesečni ravni. Predpostavimo, da smo vzeli srednjo kampanjo za 7500 € brez stroška izdelave reklame.

Super visoka pričakovanja. Moji produkti bodo na televiziji, to bo naš posel poneslo v višave! Pa bo res? Kaj naredite, na televiziji, ko so reklame? Jaz osebno preverim druge kanale, grem na WC ali pa grem na mobilni telefon oziroma na splet. Med tem časom pa se vaša reklama vrti, lepo ne. Pa recimo, da sem opazil vašo reklamo. S svojimi desetimi sekundami ste mi podali ravno toliko informacij, da bom odšel na splet, če mi bo seveda vaša ponudba in reklama zanimiva in vas »pogooglal«. In spet pridemo do iste zgodbe. Ali ste med rezultati iskanj, če ima vaša spletna stran potrebno vsebino in uporabniško izkušnjo?

S stroškom 7500 € pa si povprečen uporabnik zagotovi celoletno konstantno spletno oglaševanje.

Kaj pa sejemske predstavitve?

Recimo da odmislimo male lokalne sejme in poglejmo kako je na većjih mednarodnih sejmih. Z vsemi naročniki, ki se pogovarjam ugotavljam, da so že tudi sami spoznali, da je odhod na sejem predrag in ne dosega efektivnosti.

Strošek večjega sejma nekje 10.000 €

Prijavnina in razstavni prostor, strošek oblikovanja in izdelave promocijskega materiala (če tega ne boste imeli se vas ne bodo zapomnili), strošek ureditve vašega razstavnega prostora nekaj sto € do par tisoč € (odvisno od branže in vrste sejma), logistični stroški,..tako vas odhod na večji sejem, ki je recimo oddaljen cca. 300 kilometrov, zagotovo stane vsaj 10.000 €. Poleg tega je v navadi, da se na sejmu deli tudi ugodnosti za obiskovalce, saj če jih ne boste vi, konkurenca jih bo zagotovo ter toko imela posledično višjo uspešnost pri prodaji.

In ko sem od vas dobil zastonj svinčnik, obesek za ključe, vaš katalog in pri vašem štantu pojedel še tri bonbone, za kar ste vse to plačali in mi je recimo vaš proizvod všeč, je tu še vedno vprašanje, kam bom odšel po dodatne informacije o vaši ponudbi. Ja na splet bom »pogooglal« vaš izdelek in zgodba se ponovi: ste prisotni, imate kvalitetno predstavitev in uporabniško izkušnjo.

V tem članku vam je bil namen na praktičnem primeru pokazati, kako se večina uporabnikov obnaša v nakupnem procesu. Pred nakupom storitev ali izdelkov preverijo le te na spletu. Zato je predpogoj za vaš uspeh, na vseh teh zgoraj opisanih kanalih ,kvalitetno spletno mesto in prijazna uporabniška izkušnja vašega kupca.